4.01.2007

Surviving Picasso

04.01.2006

Dün kendime bir iyilik yaptım. Zamanında çok arayıp da zor bulduğum, gördüğüm anda yapışıp aldığım filmi birkez daha izledim. Sonunda o harika müzik, harika replikler.. Bittiği anda ardarda iki kez daha izleyebilirdim!
















Hayatımda ilk olarak beni benden alan picasso tablosu budur, the Bathers (1918);






















Ortaokuldaydim ve kesip defterimin üzerine yapıştırmıştım. En çok izlediğim resimlerden biri olmuştur. Bana cesaret vermiştir.

En çok sevdiğim Picasso eseri budur diyemem, bu haksızlık olur. Ama en çok sevdiğim Picasso fotoğrafı budur;























Fotoğrafı 1952 yılında Robert Doisneau çekmiş. Allah razı olsun! Bu haylaz dehayı hem özetlemiş hem de ona ait bir çok detayı görüntülemiş.

Ve o süper kadınlardan en süperi, Francoise Gilot ve çocukları Claude ve Paloma.





















Anthony Hopkins'in performansı herzamanki gibi harika. Onu izlerken, Picasso'nun fotoğrafları gözümün önüne geliyor.





2 yorum:

Adsız dedi ki...

Picasso ilginç bir insan. Görsel sanat tarihinde ki yeri tartşılmaz. Onu çok sevdiğini yazdığın yazıda ki samimiyetten görebiliyorum :)
Filmi ben de izledim ve oldukça etkilendim. Birinicisi Picasso'nun kişiliği, ikinci filmin güzelliği ve antony hopkins'in oyunculuğu. Sonuç olarak güzel ve yetenekli insanlar, güzel ve yetenekli insanları severler(benim gibi... ;))

bembi dedi ki...

çok tatlısın melon :)
çok tatlı insanlar çok tatlı insanları sever (benim gibi ;) )